مقالات

بررسی بازار صادرات شوید خشک

صادرات شوید خشک

شوید خشک رایحه‌ای تازه و گیاهی دارد که یادآور جعفری، رازیانه و زیره است. برگ‌های شوید خشک یک راه عالی برای طعم دادن به سس‌های سالاد، غذاهایی با تخم مرغ و گوشت است، اما برای طعم دار کردن ماهی و غذاهای دریایی بسیار مناسب است. شوید خشک همچنین یک چاشنی عالی برای طعم دادن به سوپ‌ها، ترشی‌ها و انواع آش‌ها و غذاهای ایرانی است.

شوید خشک دارای خواص طعم و بوی غنی است. این محصول از نظر حجم بسیار کمتر از شوید تازه است و می‌توان آن‌ها را برای مدت طولانی به صورت تازه نگهداری کرد. این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در هنگام حمل و نقل محموله می‌شود.

ارزش غذایی شوید خشک

شوید خشک حاوی ویتامین‌های B1، B2، PP، C و همچنین پروویتامین A است، میزان کالری شوید خشک شده ۴۰ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم محصول است.

تولید شوید خشک

شوید تازه قبل از خشک شدن مرتب شده و کاملاً شسته می‌شود. سپس شوید را با چاقو تکه تکه کرده و در سینی‌ها قرار می‌دهند و در دستگاه‌های خشک کن در دمای ۴۵-۵۰ درجه خشک می‌شود. شوید تازه ۷۰-۸۰ درصد آب دارد، بنابراین از ۵ کیلوگرم شوید تازه، ۱ کیلوگرم شوید خشک به دست می‌آید. تولید شوید با کمک آخرین فناوری‌ها انجام می‌شود. این به حفظ ویتامین‌ها و عناصر کمیاب در محصول کمک می‌کند. یکی دیگر از روش‌های تولید این محصول، خشک کردن شوید در آفتاب است.

ارزش بازار جهانی صادرات شوید خشک

اطلاعاتی که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم، آمار صادرات شوید خشک در جهان در سال‌های 2013 تا 2016 است. این آمار برگرفته از سایت zauba می‌باشد.

  • شوید خشک به ارزش 2,045,607 دلار صادر شده است.
  • میانگین قیمت صادراتی شوید خشک ۶.۵۴ دلار بود.
  • شوید خشک به ۸ کشور صادر شد
  • آلمان بزرگترین واردکننده شوید خشک بود که ۹۱.۴۶ درصد از کل صادرات شوید خشک را به خود اختصاص داد.
  • کنیا دومین واردکننده شوید خشک بود که ۴.۲۵ درصد از کل صادرات شوید خشک را به خود اختصاص داد.
  • ماه آگوست ۲۰۱۳ بیشترین تعداد محموله‌های صادراتی را به خود اختصاص داده است
  • پر مصرف‌ترین شوید خشک HS کد ۰۷۱۲۹۰۹۰ است
  • ۷۴ صادرکننده شوید خشک در جهان، صادرات انجام داده‌اند. این اطلاعات از داده‌های به دست آمده از وزارت گمرک ایالات متحده به دست آمده است.
  • ۷۲ واردکننده شوید خشک در جهان، واردات انجام داده‌اند. این اطلاعات از داده‌های به دست آمده از وزارت گمرک ایالات متحده به دست آمده است.

حجم صادرات شوید خشک در جهان

نمودار زیر مجموع و حجم صادرات شوید خشک در جهان از سال 2013 تا سال 206 را نشان می‌دهد. ستون‌های آبی رنگ نشان دهنده ارزش صادرات انجام شده در جهان به دلار است. نمودار خطی، حجم کل صادرات را نشان می‌دهد.

حجم صادرات شوید خشک در جهان

میانگین قیمت شوید خشک صادراتی در جهان

نمودار زیر، نشان دهنده تغییرات قیمتی شوید خشک صادراتی از سال 2013 تا 2016 است. در ستون آبی رنگ قیمت به ازای هر واحد به دلار نشان داده شده است. ستون مشکی نشان دهنده قیمت شوید خشک به ازای هر واحد به روپیه هند است.

میانگین قیمت شوید خشک صادراتی در جهان

ارزش کل صادرات کشورها

نمودار دایره‌ای زیر، ارزش کل صادرات شوید خشک در جهان را بر اساس کشورها نشان داده است. این آمار مربوط به سال 2016 است. همانطور که مشاهده می‌کنید، آلمان بیشترین ارزش صادرات شوید خشک را داشته است و پس از آن، کنیا، اوگاندا و آفریقای جنوبی بزرگترین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مقدار کل صادرات بر اساس کشورها

در نمودار، مقدار و حجم کل صادرات بر اساس کشورها را مشاهده می‌کنید. کنیا، بیشترین حجم صادرات شوید خشک در جهان را به خود اختصاص داده است. پس از کنیا، اوگاندا و آلمان بزرگ‌ترین صادرکنندگان شوید خشک در جهان هستند.

مقدار کل صادرات بر اساس کشورها

تامین کنندگان برتر شوید خشک در سال 2016

  • آلمان: 1,870,926 دلار
  • کنیا: 86929 دلار
  • اوگاندا: 39959 دلار

حجم صادرات شوید خشک در سال 2018

سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان صادرات شوید خشک را تاکنون به خود اختصاص داده است. در مجموع ۱۱ محموله به وزن ۱۳۰ تن در سال ۲۰۱۸ صادر شد.

از ۳۴ صادرکننده شوید خشک، ۱ صادرکننده بیش از ۱۰ محموله صادر کرده است. ۱۰ صادرکننده بزرگ، ۴۱ درصد از کل صادرات شوید خشک از نظر تعداد محموله و ۴۵ درصد از کل صادرات شوید خشک از نظر وزنی محموله‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. به طور متوسط ​​هر صادرکننده شوید خشک ۳۴ تن شوید خشک صادر می‌کند که به عنوان ۱۰ صادرکننده برتر هر کدام ۵۲ تن شوید خشک صادر کرده‌اند.

شوید خشک از ۲۳ کشور صادر شده است. آلمان بیشترین میزان صادرات شوید خشک را به خود اختصاص داده است. صادرات شوید خشک FCL (کانتینر دربست) ۱۰۰٪ از کل صادرات شوید خشک را تشکیل می‌دهد. ۹۸ محموله FCL با وزن ۱۱۵۵ تن وجود داشت.

اکثر صادرکنندگان شوید خشک از نوع کانتینری ۴۵۰۰ برای صادرات غیر فله استفاده می‌کنند. کانتینر نوع ۴۵۰۰ در ۴۲ محموله غیر فله استفاده شد.

از آنجایی که آمارهای جدیدتری از میزان صادرات شوید خشک در جهان در دسترس نیست، در ادامه، ارزش بازار شوید در جهان را بررسی می‌کنیم. آمارهایی که در ادامه می‌بینید، آمارهای کلی هستند و به کل دسته بندی شوید، از جمله شوید تازه، خشک، تخم شوید، عصاره و روغن و … مربوط می‌شوند.

روند صادرات 10 صادرکننده برتر گروه شوید

نمودار زیر روند صادرات ۱۰ صادرکننده برتر شوید از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. این آمار مربوط به صادرات شوید تازه، خشک و تمامی محصولات جانبی شوید است.

نمودار های زیر از برگرفته از سایت trigedge می‌باشد.

صادر کنندگان شوید خشک

جریان‌های صادراتی برتر شوید

برترین جریان‌های صادراتی شوید و انواع آن در سال ۲۰۲۳ را در نمودار زیر ببینید. بیشترین جریان صادراتی در سال ۲۰۲۳ از ترکیه به ایالات متحده با ارزش صادرات ۳۲.۴۶ میلیون دلار بوده است.

جریان های صادراتی شوید خشک

سهم کشورهای صادرکننده برتر شوید

سهم ۱۰ کشور برتر صادرکننده شوید و انواع آن در سال ۲۰۲۳ را در نمودار زیر ببینید.

سهم صادرکنندگان شوید خشک

جدول زیر نشان‌دهنده سهم صادراتی 5 کشور برتر صادر کننده انواع شوید در سال 2023 است:

کشور سهم ارزش صادرات در 2023 ارزش صادرات 2023 به دلار رشد یک ساله در ارزش صادرات 2022-2023 به دلار رشد 3 ساله در ارزش صادرات

2020-2023 به دلار

رشد 5 ساله در ارزش صادرات

2018-2023 به دلار

هند 18.74% $128.87M 9.57%- 5.05%+ 61.23%+
ترکیه 18.33% $126.02M 3.34%+ 4.35%- 5.92%+
آفریقای جنوبی 8.62% $59.27M 4.88%+ 36.24%+ 21.75%+
چین 5.88% $40.42M 40.00%- 47.00%- 15.46%-
اسپانیا 4.48% $30.78M 2.88%- 19.21%+ 35.52%+

خرید شوید خشک عمده

شوید خشک در درجه‌های کیفی مختلف در سبد محصولات دراینیک موجود است. برای خرید عمده شوید خشک صادراتی یا سایر درجه‌های کیفی این محصول می‌توانید با کارشناسان دراینیک از طریق تماس تلفنی یا واتساپ در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

در این پست از دراینیک، روند بازار جهانی صادرات شوید خشک را بررسی کردیم. طبق نمودارهای بالا، هند بزرگترین صادر کننده شوید خشک در جهان است. شوید خشک کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی و دارویی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *